Werkwijze Post Risicobeheer

Post Risicobeheer is een onafhankelijke specialist die op een betrokken en persoonlijke wijze de risico’s van je bedrijf, je medewerkers en jezelf kan beheren. Het is belangrijk dat je als klant het vertrouwen hebt dat je (bedrijfs)belangen integer en oprecht worden behartigd.

De werkwijze die we hanteren is even helder als doeltreffend. Om tot een volwaardig advies te komen, voeren we samen met jou als ondernemer een uitgebreide risicoanalyse uit om je bedrijf in kaart te brengen. Vervolgens bekijken we gezamenlijk wat wel en wat niet verzekerd moet worden.
De stelregel die Post Risicobeheer hierbij hanteert, is dat niet alles verzekerbaar is en dat ook niet alles verzekerd hoeft te worden. Het gaat erom te beoordelen of de risico’s die een onderneming of ondernemer loopt beheersbaar zijn en blijven door het treffen van de juiste voorzieningen. We bieden voor elke situatie een oplossing die bij jou past.

Wat je wél wilt verzekeren, moet vervolgens ook goed verzekerd zijn.

Risicomanagement helpt u met blijvend succesvol ondernemen

Wat zijn jouw doelstellingen? Je wilt bijvoorbeeld doen wat je leuk vindt, je bedrijf laten groeien, de continuïteit van je bedrijf waarborgen. Als je die doelstellingen wilt behalen, is het belangrijk om inzicht te hebben in wat die doelstellingen in de weg kan staan.

Dat kan door risicomanagement. Als Erkend MKB-adviseur helpen we je met het in kaart brengen van je bedrijfs- en ondernemersrisico’s.

  1. De voorbereiding: Van tevoren bespreek ik met je wat we gaan doen, wat je kunt verwachten aan output en wat het kost. Ook zorg ik ervoor dat alle algemene gegevens over je bedrijf al zijn ingevoerd in de app. Dit bespaart ons tijd tijdens ons gesprek.
  2. Aan tafel: Dan gaan we aan tafel. Ik stel je algemene vragen over je bedrijf en je personeel.
  3. Walkthrough: Daarna maken we een rondje door je bedrijf en voeren we een risicoanalyse uit. Onderweg maken we foto's van specifieke situaties voor in de rapportage.
  4. Rapportage: Het resultaat is een uitgebreide rapportage van alle bedrijfs- en ondernemersrisico’s. Dit gaat verder dan alleen verzekeren. We geven je ook inzicht in de risico’s op het gebied van bedrijfsactiviteiten, bedrijfsmiddelen, veiligheid, mobiliteit, personeel, milieu en vergunningen. Zo kun je zelf bepalen welke risico’s je wilt voorkomen, beperken, nemen of verzekeren. Dit draagt bij aan de bedrijfscontinuïteit.

Klik op de afbeelding om de flyer te downloaden.


Dus: met beleid verzekeren!

Omdat het gemiddelde bedrijf niet bestaat, levert deze benadering bij ieder bedrijf een andere uitkomst op. Dit komt doordat het per bedrijf verschilt wat jij als ondernemer kunt en wilt verzekeren, maar ook welke risico’s je zelf kunt en wilt dragen!

Transparant

Om onze diensten te kunnen verlenen, maken we bedrijfskosten. Denk hierbij aan automatisering, opleidingen en de wettelijke vergunningen en registraties. We zijn graag transparant over de vergoedingen die we voor onze dienstverlening rekenen.

Provisie

Onze inkomsten kunnen bestaan uit een vergoeding van de kosten die we van financiële instellingen (verzekeraars) ontvangen wanneer je, met onze begeleiding, een financieel product (verzekering) aanschaft. Deze vorm van vergoeding noemen we ‘provisie’, en deze wordt verwerkt in de premie die je per jaar voor de betreffende verzekering betaalt. Provisie zorgt ervoor dat we je bij aanvang en gedurende de looptijd van je verzekering kunnen blijven informeren en ondersteunen bij mutaties of eventuele schadeafhandeling.

We zorgen ervoor dat onze vakkennis actueel blijft en dat we de diensten blijven leveren die nodig zijn om je verzekerbare risico’s zo goed mogelijk verzekerd te hebben en te houden. De provisie bij schadeverzekeringen varieert van 5 tot 25%, afhankelijk van de verzekeraar waar je verzekering wordt ondergebracht en de dienstverlening die verbonden is aan het afsluiten en beheren van deze verzekering.

Declaratie

Het is ook mogelijk om af te spreken dat je onze kosten rechtstreeks betaalt. Deze vorm van vergoeding noemen we ‘declaratie’ of ‘fee’. Bij complexe financiële producten hanteren we deze methode standaard, terwijl we dit voor andere producten in overleg doen. In de meeste gevallen leidt dit ertoe dat de prijs van het financiële product of de verzekering die je aanschaft lager wordt. Ook combinaties van deze vergoedingen zijn mogelijk.

Voor complexe financiële producten geldt vanaf 1 januari 2013 een provisieverbod. Wij hanteren vaste tarieven bij de advisering en aankoop van een dergelijk complex product.

Bij een vergoeding op basis van declaratie stellen we in overleg met jou vast wat onze taken zijn, waar je recht op hebt en uiteraard wat de kosten hiervan zijn.

Wil je meer weten over de tarieven van onze dienstverlening lees dan onze dienstenwijzer en dienstverleningsdocumenten.



Back to top